مسابقات اسکیت از هانگژو تا بیداهه چین!

مسابقات اسکیت از هانگژو تا بیداهه چین!

تاریخ خبر: 1402/08/04
اخبار مسابقات آسیایی اسکیت 2023

در اواخر شهریور تا اواخر مهر 1402 بازیکنان رشته های مختلف اسکیت برای مسابقات آسیایی اعزام شدند. اولین مسابقات که مسابقات آسیایی بود و در هانگژو چین برگزار شد. در مسابقات پارا المپیک آسیایی از همه رشته های ورزشی اعم از رشته های مختلف شنا، بسکتبال، بدمینتون، دو و میدانی، بازی های تخته ای، رولر اسکیت و اسکیت بردینگ، دوچرخه سواری، ورزش های الکترونیک و....حضور داشتند؛ این مسابقات پارا المپیک هر 4 سال یکبار برگزار می‌شود.

هانگژو

در این مسابقات از کشور ایران در رشته اسکیت از شاخه های فری استایل و سرعت اعزام انجام شد. مقام های بازیکنان در رشته فری استایل: ترانه احمدی در مرحله نهایی با رقیب خودش از چین تاپیه مدال نقره دریافت کرد و رومینا سالک در رقابت های انفرادی رکورد جهان را شکست.

ترانه احمدی

پس از این سری مسابقات، بازیکنان سرعت، فری استایل و هنری به بازی های اسکیت آسیایی (Asian roller games) که در بیداهه چین برگزار شد، اعزام شدند. این مسابقات هر 2 سال یکبار برگزار می‌شود و بر اساس قوانین فدراسیون جهانی اسکیت ( World skate) است. 

مقام های بازیکنان در رشته های اعزامی به شرح زیر است:

رشته سرعت درماده 100 متر :

آروین نجفی در رده سنی جوانان مدال نقره – محیا دست پاک و محمد سروش مهر در رده سنی بزرگسالان مدال برنز دریافت کردند.

رشته فری استایل :

رضا لسانی در رده بزرگسالان مدال طلا و رومینا سالک در رده سنی جوانان مدال برنز دریافت کرد.

رشته هنری:

بیتا مرداخانی از بین 3 رقیب در رده سنی بزرگسالان مدال نقره – محمود نیک پور از بین 2 رقیب در رده سنی بزرگسالان مدال برنز- سارا حاجی پهلوان از بین 2 رقیب در رده جوانان مدال برنز و صبا سادات طباطبایی در رده نوجوانان از بین 6 رقیب مدال برنز دریافت کرد.

ضمن خداقوت به بازیکنان کشورمان، امید داریم در سال های آتی همه بازیکنان برتر کشورمان در رشته های مختلف اسکیت بتوانند در این رقابت های شرکت کنند و افتخار جامعه اسکیت ایران باشند.

مبنع خیر: فدراسیون اسکیت ایران

 

دیدگاه های کاربران

دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.


فرم ارسال دیدگاه شما برای مسابقات اسکیت از هانگژو تا بیداهه چین!
(به حروف کوچک و بزرگ حساس نمی باشد.)
captcha