چرا باید لوازم ایمنی اسکیت بپوشیم؟ | خانه اسکیت

چرا باید لوازم ایمنی اسکیت بپوشیم؟ | خانه اسکیت

تاریخ مقاله: 1398/08/11
این مقاله در تاریخ 1402/07/22 به روز رسانی شده است.
همان طور که در جاهای مختلف دیده و شنیده اید ایمنی شرط اول برای شروع هر کاری است!
در این مقاله از خانه اسکیت در مورد ویژگی های لوازم ایمنی اسکیت و ضرورت استفاده از آن توضیح می‌دهیم.

آیا می‌دانستید که لوازم ایمنی اسکیت تا 90 درصد از آسیب‌های احتمالی حین ورزش اسکیت پیشگیری می‌کنند؟ هر کسی برای انجام هر کاری ابتدا باید مسائل ایمنی آن کار را رعایت کند و ورزش و اسکیت هم از این قاعده مستثنی نیستند؛ چرا که ما به خاطر سلامتی و داشتن اندامی سالم و متناسب به ورزش رو می‌آوریم. 

در حالی که اگر به مسائل ایمنی مربوط به ورزش مورد نظر خود توجهی نکنیم نه تنها به اهداف خود نمیرسیم بلکه اسیب نیز میبینیم. در این مقاله سعی کرده ایم تا به طور کامل به موارد ایمنی مربوط به ورزش اسکیت بپردازیم.

اسکیت سوار با لوازم ایمنی

معرفی لوازم ایمنی اسکیت

برای انجام ورزش‌های پرتحرکی مثل اسکیت که ممکن است باعث اسیب دیدگی ما شوند ابتدا باید به ایمنی آن توجه کنیم. همه ورزشکاران بخصوص افراد مبتدی ابتدا باید از لوازم ایمنی خود مطمئن باشند تا بتوانند به خوبی و با خیال راحت به تمرینات خود بپردازند. احتمالا برای شما هم این سوال در ابتدای مراحل یادگیری اسکیت پیش آمده است که لوازم ایمنی اسکیت شامل چه چیزهایی می‌شود؟

در پاسخ به این سوال باید گفت لوازم ایمنی اسکیت شامل پنج بخش مختلف می‌شود که هر کدام از این اجزا وظیفه حفاظت از قسمتی خاص را بر عهده دارند.

1. مچ‌بند برای مراقبت از مچ دست‌هاست. دقت داشته باشید که مچ‌بند باید بطور محکم مچ دست را بپوشاند.

2. آرنج‌بند برای مجافظت از دست‌هاست. فکر نکنید که آرنج‌بند ضروری نیست. وقتی از عقب به زمین بخورید اولین جایی که سپر می‌شود و ممکن است اسیب ببیند آرنج دست‌هاست.

3. زانوبند همان طور که از اسمش پیداست برای محافظت از زانوهاست. سایز زانوبندها معمولا بزرگتر از آرنج‌بند ها میباشد.

4. کلاه ایمنی جهت جلوگیری از آسیب‌دیدگی سر و دندان است. خطرناکترین آسیب‌دیدگی، آسیب دیدن سر است. بنابراین از گذاشتن کلاه اجتناب نکنید. 

5. شلوارک ایمنی برای جلوگیری از آسیب‌دیدگی کمر و لگن است. افراد مبتدی و بخصوص کودکان بهتره در ابتدا از شلوارک ایمنی استفاده کنند.

(برای مشاهده و خرید لوازم ایمنی معرفی شده همانند خرید شلوارک ایمنی اسکیت ، خرید کلاه ایمنی اسکیت میتوانید به فروشگاه خان�� اسکیت مراجعه کنید)

 ضرورت استفاده از لوازم ایمنی اسکیت

اسکیت ورزش مفرحی است. اما مانند تمام ورزش‌های دیگر احتمال آسیب‌دیدگی هم در آن وجود دارد. هیچکس دوست ندارد هنگام تفریح و ورزش‌کردن آسیب ببیند، چرا که هم از لحاظ روحی آسیب خواهد دید و هم ممکن است درمان آسیب‌دیدگی مدت زمان زیادی طول بکشد و فرد تا مدتی قادر به انجام کارهای معمول خود نباشد و در نتیجه انگیزه برای ادامه کار را از دست می دهد.

بنابراین باید ابتدا به ایمنی بدن هنگام ورزش توجه کرد. هنگامی که از لوازم ایمنی اسکیت استفاده می‌کنید خودتان احساس امنیت می‌کنید و کمتر نگران آسیب‌دیدگی هستید. برای پی‌بردن بیشتر به ضرورت استفاده از لوازم ایمنی اسکیت به نکات زیر توجه کنید:

  • اولین عضوی که بیشترین احتمال آسیب‌دیدگی را دارد، مچ دست و سپس زانوست. اگر از کسی که زمین خورده بپرسید چگونه از خودش محافظت کرده است، می‌گوید: اول دست‌هایم را سپر کردم و بر روی زمین انداختم و سپس زانوهایم را. بنابراین استفاده از مچ‌بند و زانوبند بسیار ضروری است. استفاده از مچ‌بند تا 87 درصد، استفاده از زانوبند تا 82 درصد و همچنین استفاده از آرنج‌بند تا 32 درصد آسیب‌های احتمالی را کاهش می‌دهد.
  • بنظر می‌رسد که یک اسکیت‌سوار بتواند از خود در هنگام زمین خوردن مراقبت کند و ضربه‌ای به سرش وارد نشود. ولی حادثه هیچ‌گاه خبر نمی‌کند! آیا حاضرید حالا از کلاه ایمنی استفاده نکنید و در آینده دچار حادثه شوید؟ بنابراین استفاده از کلاه ایمنی بخصوص برای افراد مبتدی بسیار ضروری است.
  • بسیاری از اسکیت‌سواران بخصوص افراد مبتدی از عقب به زمین می‌افتند که این نوع زمین خوردن باعث درد شدید کمر و فشار آمدن به آن و حتی گاهی منجر به آسیب لگن می‌شود. شلوارک ایمنی برای محاظت از آسیب‌های کمر و لگن طراحی شده است. این شلوارک‌ها دارای ضربه‌گیری در قسمت پشت می‌باشند که تا حد زیادی فشار ضربه را کاهش می‌دهد.

کلاه ایمنی

 ویژگی‌های لوازم ایمنی اسکیت مرغوب

حال که با اهمیت داشتن لوازم ایمنی و استفاده از ان ها در هنگام اسکیت اشنا شدید وقت ان رسیده است تا با ویژگی های یک لوازم ایمنی خوب آشنا شوید تا با خیال راحت تری لوازم ایمنی اسکیت مورد نظر خود را تهیه کنید.

  • لوزام ایمنی اسکیت باید از استحکام کافی و جنس خوب برخوردار باشد. با لمس لوازم ایمنی متوجه خواهید شد که مثلا جنس رویه‌ی زانوبند محکم است یا شکننده.
  • لوازم ایمنی مورد نظر باید دارای چسب محکم ومقاومی باشد. بعضی از لوازم ایمنی دارای چسب‌های بسیار نامقاوم و یا ضعیف هستند. بنابراین حتما به میزان چسبندگی چسب‌ها دقت کنید. برای خراب نشدن چسب لوازم ایمنی حتما پس از استفاده آن‌ها را ببندید و در ساک اسکیت خود قرار دهید.
  • بهتر است لوازم ایمنی، دارای بست‌های بندی نباشد. اما اگر اینگونه بود، باید دقت داشته باشید که آن را محکم ببندید. چون امکان باز شدن آن در هنگام بازی وجود دارد.
  • مچ‌بندها باید بسیار محکم باشند و تمامی مچ دست را بپوشانند. در قسمت کف دست و پشت آن باید یک جسم سخت جهت ضربه‌گیری وجود داشته باشد. بهتر است سعی کنید از مچ‌بندهایی که دارای چسب هستند استفاده کنید.
  • یک زانوبند خوب باید تمامی زانو را بپوشاند و سطح آن برای ضربه‌گیری از جنس مستحکمی ساخته شده باشد. سعی کنید از زانوبندی استفاده کنید که بشود آن را پوشید و کاملاً سایز فرد باشد. در این صورت فشار کمتری به چسب‌ها می‌آید و دوام آن بیشتر می‌شود. این امر در مورد آرنج‌بند نیز صادق است.
  • کلاه ایمنی حتما باید اندازه سر باشد و فیکس آن محکم بسته شود. سعی کنید از کلاهی استفاده کنید که دارای ضربه‌گیر در داخل باشد و همچنین یک فیکساتور برای محکم کردن و فیت کردن در قسمت پشت سر، داشته باشد. برای تمیز نگهداشتن کلاه آن را درون ساک خود قرار ندهید و همیشه پس از استفاده درون آن را ضدعفونی کنید.

لوازم ایمنی چسبی قابلیت شستشو دارند. البته باید دقت داشته باشید که آن‌ها را با دمای مناسب و در صورت امکان با دست بشویید.  

شلوارک ایمنی اسکیت مشکی

برندهای معروف سازنده لوازم ایمنی اسکیت

شرکت‌های بسیاری اقدام به ساخت لوازم ایمنی اسکیت کرده‌اند. معروف‌ترین کمپانی‌هایی که لوازم ایمنی اسکیت را در سایزها و رنگ‌های مختلف تولید کرده‌اند و دارای استحکام و جنس مرغوبی هستند، شامل موارد زیر می‌شوند:

  • لوازم ایمنی اسکیت رولربلید (Rolllerblade)

 بهترین مارک لوازم ایمنی با جنس مرغوب و استحکام بالا، مارک رولربلید است. این لوازم دارای ایمنی بسیار خوب و دوام بالاست. اما به یاد داشته باشید که هر جنسی که خریداری می‌کنید نیاز به مراقبت دارد.

  • لوازم ایمنی روسز (Roces)

یکی دیگر از مارک‌های لوازم ایمنی خوب، لوازم ایمنی روسز هست. این لوازم نیز دارای چسب‌های حساسی هستند و باید در نگهداری از آن‌ها دقت کرد. برای خرید لوازم ایمنی Roces میتوانید به فروشگاه سایت ما مراجعه نمایید.

  • لوازم ایمنی اسکیت فیلا

دارای جنس خوب و استحکام قابل قبولی است. اما باید در نگهداری بهینه از آن کوشا باشید. چون اگر آن‌ها را پس از استفاده نبندید، چسب‌های آن کارایی خود را از دست داده و دیگر قابل استفاده نیستند.

  • لوازم ایمنی کروز (cruise)

این برند نیز اقدام به تولید لوازم ایمنی مرغوبی کرده است. اما به یاد داشته باشید که حتما زانوبند و آرنج‌بند آن را بپوشید تا به چسب آن فشار زیادی نیاد و دوامش بیشتر شود. 

لوازم ایمنی اسکیت در کل شامل 5 جز است که ما در این مقاله سعی داریم شما را با این اجزا و برندهای خوب و معروف آن آشنا کنیم.

استفاده درست از لوازم ایمنی اسکیت مهم ترین قسمت انجام دادن اسکیت است که با استفاده از لوازم ایمنی مناسب و کامل باعث میشود آسیب در کودکان و بزرگسالان کمتر شود❌❌
 در این ویدئو طرز پوشیدن صحیح لوازم ایمنی اسکیت و در مورد لوازم ایمنی استاندارد توسط خانم مهناز مولایی مقدم مربی درجه یک اسکیت هنری کشوری توضیح داده شده است

بطور خلاصه در این مقاله از سایت خانه اسکیت سعی کردیم شما را با اجزای لوازم ایمنی اسکیت و ضرورت آن آشنا کنیم. پی بردیم که برای هر ورزشی ابتدا باید از ایمنی آن مطمئن شویم و برای اسکیت نیز بدین خاطر لوازم ایمنی مناسب آن طراحی شده تا خیال ما را از ایمنی اسکیت راحت کند. به این نتیجه رسیدیم که یک لوازم ایمنی خوب دارای استحکام، جنس خوب و چسب‌های قوی است.

برندهای معروف لوازم ایمنی اسکیت شامل رولربلید، فیلا، روسز و کروز می‌شوند. خبر خوب اینکه فروشگاه خانه اسکیت، لوازم ایمنی اسکیت تمامی این برندها را داراست. پس به لینک زیر رفته و از محصولات ما باخبر شوید و در صورت تمایل آن‌ها را خریداری کنید.

حالا شما بگین: با نبستن کدام لوازم ایمنی، آسیب دیدین؟ برامون از تجربه تون بنویسید.

دیدگاه های کاربران

دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.


فرم ارسال دیدگاه شما برای چرا باید لوازم ایمنی اسکیت بپوشیم؟ | خانه اسکیت
(به حروف کوچک و بزرگ حساس نمی باشد.)
captcha
اخبار
• مسابقات درون باشگاهی خانه اسکیت ۱۴۰۲
• دوره همسان سازی و باز آموزی مربیان اسکیت استان اصفهان آذر 1402
• مسابقات اسکیت از هانگژو تا بیداهه چین!
• تیم ملی اسکیت ایران آماده اعزام به نوزدهمین دوره مسابقات آسیایی اسکیت
• دوره عملی مربیگری درجه 3 رولر اسکیت عمومی در استان یزد برگزارشد.
• خانم مهناز مولایی مقدم مربی بین المللی اسکیت هنری
• دوره مربیگری درجه 3 رولر اسکیت عمومی با مدرسی سرکارخانم مهناز مولایی مقدم
• مسابقات دستجات آزاد اسکیت هنری 1402
• دوره مربیگری بین المللی اسکیت هنری
• برگزاری مسابقه اسکیت هنری استان فارس در شهر شیراز با سرداوری خانم مهناز مولایی
• همایش پایان سال 1401 خانه اسکیت
• انتصاب خانم مهناز مولایی بعنوان مسئول افتخاری کمیته هنری هیات اسکیت اصفهان
• برگزاری مسابقات اسکیت هنری استان فارس در مرودشت با سرداوری خانم مهناز مولایی
• دوره همسان سازی مربیان اسکیت استان اصفهان برگزار شد
• برگزاری دوره مربیگری درجه 3 عمومی به میزبانی کاشان
• تعیین آقای رامین عتیقه چی به عنوان سرپرست دبیری فدراسیون اسکیت
• آیا تصمیم گرفته شده برای باشگاه عادلانه است؟
• مسابقات اسکیت قهرمانی آسیا در سال 2021
• تمام مسابقات اسکیت در سال 2020 لغو گردید
• اطلاعیه وزارت بهداشت برای مراکز ورزشی